,

Firma sprzątająca po remontach - pomysł na biznes

Firma sprzątająca po remontach - pomysł na biznes

Sprzątanie, to jedna z usług, które mogą być pomysłem na biznes. Doskonały biznes. Sztuką jest jednak tak wybrać rodzaj sprzątania, by na bieżąco znajdować klientów. W dużych miastach nie ma z tym większego problemu – sprzątanie biur, mieszkań, samochodów. Można wymieniać bez końca. Co jednak zrobić, gdy rynek związany z tymi usługami jest dość nasycony sporą ilością podobnych firm? Znaleźć nisze – na przykład sprzątanie po remontach.

Tego rodzaju działalność popularna jest w rejonach zabudowy jednorodzinnej, choć należy powiedzieć wprost – nawet w blokach mieszkalnych można na ta usługę znaleźć bardzo wielu odbiorców. Klienci, którzy zamawiają takie usługi mogą więc pojawić się wszędzie i co ważne – nigdy ich nie ubędzie. Remonty to prace, które co roku wykonywane są w domach, mieszkaniach, firmach. Bałagan, który powstaje w takiej sytuacji niejednokrotnie może przyprawić o zawrót głowy. To nie tylko kurz, a często wiele ciężkich odpadów do wywiezienia – gruz, śmieci a nawet elementy niebezpieczne. Wielu klientów, którzy być może chcieliby sami posprzątać po remoncie nie mają możliwości wywiezienia takich rzeczy, a sprzątanie dla złożenia wszystkiego w ustronnym miejscu nie ma sensu.

Firma sprzątająca po remontach to działalność, która może się udać, warto jednak pamiętać, że to usługa, której realizacja nie jest łatwa. Sprzątanie po remontach to działalność, przy której nie można zatrudniać wyłącznie kobiet – mogą one oczywiście zajmować się końcowym etapem sprzątania, jednak ciężkie prace przy likwidacji bałaganu często wymagają użycia znacznej siły, konieczni są zatem mężczyźni. Oczywiście planując takie usługi, trzeba wiedzieć, że sprzątanie jest tylko elementem tej usługi. Niezbędna jest cała procedura działania, możliwość wywozu śmieci, lub zamówienia w firmie zajmującej się oczyszczaniem pojemnika, w którym zgodnie z prawem można składować gruz i inne odpady. Oczywiście wywiezienie takiego pojemnika kosztuje, co należy uwzględnić w cenie usługi.

Założenie działalności gospodarczej działającej w branży sprzątania po remontach, z reguły jest większym wydatkiem niż mogłoby się wydawać. Należy uwzględnić oczywiście wszelkie produkty i środki niezbędne do sprzątania, w przypadku takiej działalności niezbędne będą jednak inne narzędzia – łopaty, grabie i podobne sprzęty oraz duży samochód. Takie zakupy mogą być poważnym wydatkiem i należy się na to przygotować.

Jak szukać klientów?

Poszukiwanie klientów na takie usługi jest trudniejsze niż szukanie klientów na inne usługi sprzątania. Remont jest zdarzeniem jednostkowym – dotarcie do klienta, który akurat w tym momencie go skończył nie jest łatwe. Szeroko zakrojona reklama ma sens, należy jednak wiedzieć, że klienci którzy do niej dotrą, za kilka miesięcy nie będą pamiętać, że taka firma istnieje. Bardzo istotne jest to, aby „pozwolić się znaleźć” – strona internetowa wypozycjonowana na określone słowa kluczowe jest zatem podstawą. Z reguły bowiem poszukiwanie firm usługowych odbywa się przez Internet. Dobrze jest także reklamować się na rynku firm zajmujących się remontami. Należy ustalić zasady, na podstawie których będą one polecać naszą firmę. Nierzadko będzie związane to z prowizją od zlecenia, ale warto to robić – firmy remontowe docierają bowiem bezpośrednio do klienta zainteresowanego sprzątaniem.

Planując taką działalność trzeba się jednak liczyć z przestojami – sprzątanie po remontach jest pracą sezonową. Trzeba wiedzieć, że remonty wykonuje się z reguły w dodatnich temperaturach, okres zimowy więc może być bardzo trudny. Zlecenia na sprzątanie po remontach mogą się pojawić, ale z pewnością nie będą duże i będzie ich niewiele.

Podsumowując – sprzątanie po remontach to świetny pomysł na biznes, jednak ma również swoje wady. Wada jest sezonowość takich usług, nierzadko trudność ich wykonania. Dobrze świadczone usługi sprzątania po remontach mają jednak swoją cenę – firma, która będzie pozytywnie odbierana na rynku z pewnością szybko znajdzie wielu odbiorców swoich usług. Rzecz jasna od początku działania firmy jest niezbędna reklama. Wykonując profesjonalnie usługi sprzątania i jednocześnie dbając o stałą reklamę można mieć pewność, że zamówień na sprzątanie po remontach nie zabraknie.

Jedna odpowiedź
  1. Wydaje mi się, że podobnie jest w innych biznesach – mają swoje zalety i cechy charakterystyczne wyłącznie dla siebie, jak i wady. Dobrze napisany artykuł, pozdrawiam! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *