Czy zakładanie firmy sprzątającej ma sens? Czy konkurencja nie jest zbyt duża, a rynek nasycony?

Czy zakładanie firmy sprzątającej ma sens? Czy konkurencja nie jest zbyt duża, a rynek nasycony?

Branża usług sprzątających, to rynek, który się bardzo dynamicznie rozwija w tempie 20% rocznie.
Każdego roku rośnie coraz większe zapotrzebowanie na usługi związane ze sprzątaniem nie tylko firm, ale również prywatnych domów i mieszkań .

Buduje się również w całym kraju coraz więcej ekskluzywnych biurowców oraz innych obiektów, które ktoś musi sprzątać. Wiele firm decyduje się na outsourcing usług związanych ze sprzątaniem i trend ten każdego roku rośnie. Szacuje się, że rynek usług sprzątających w sektorze firm i instytucji jest wart 6 mld. rocznie, a w sektorze klientów indywidualnych ok. 2 mld. rocznie.

Jeśli chodzi o rozwój branży sprzątającej, to jesteśmy wciąż daleko w tyle za innymi krajami UE, a więc mamy jeszcze dużo do zrobienia i jeszcze bardzo długo rynek nie będzie przesycony firmami świadczącymi usługi porządkowe. Oczywiście konkurencja jest, była i będzie ale zawsze znajdzie się miejsce dla kolejnej firmy sprzątającej, która podchodzi w sposób profesjonalny do tematu sprzątania.

Bardzo dobrze są skłonni płacić za usługi sprzątania klienci indywidualni zwłaszcza osoby na kierowniczych i wysokich stanowiskach, ponieważ są bardzo często zabiegani i nie mają czasu na porządki domowe, a stać ich na wynajęcie firmy.

W ostatnich latach buduje się bardzo dużo domów i osoby, które decydują się na wybudowanie domu zlecają firmom sprzątającym prace porządkowe. Często osoby takie mają bardzo drogie wyposażenie i wykończenia domu, których sprzątanie i czyszczenie wymaga odpowiedniej wiedzy i często specjalistycznych środków dlatego właściciele domów zlecają takie prace specjalistom.

Warto tu nadmienić, że firma sprzątająca, to nie tylko wycieranie kurzu, mycie podług, odkurzanie dywanów czy mycie okien, ale całe spektrum różnych zadań jakich się podejmuje. Firmy sprzątające poza standardowymi usługami sprzątającymi świadczą również takie usługi jak:

  • alpinistyczne mycie okien
  • ciśnieniowe mycie elewacji oraz bruku
  • usuwanie graffiti
  • sprzątanie po remontach
  • sprzątanie po zgonach
  • pranie obić tapicerskich
  • pranie dywanów i wykładzin
  • czyszczenie tapicerki skórzanej
  • doczyszczanie i polimeryzacja posadzek
  • odśnieżanie dróg i dachów
  • koszenie trawników i pielęgnacja zieleni
  • osuszanie i ozonowanie pomieszczeń

i wiele innych specjalistycznych usług.

Bardzo rzadko firmy sprzątające oferują wszystkie usługi naraz. Najczęściej firmy specjalizują się w kilku lub nawet jednej usłudze. Są firmy, które utrzymują się np. tylko z mycia okien i mają pełne ręce roboty.

Firma sprzątająca, która przyłoży się od reklamy i marketingu, a przy tym rzetelnie wywiązuje się ze swoich obowiązków będzie miała więcej zleceń niż jest w stanie obsłużyć.
Ja często odsyłam firmy do konkurencji, ponieważ fizycznie nie jestem wstanie przyjąć każdego zlecenia, a nie jest prostą sprawą znalezienie, wyszkolenie i zatrzymanie dobrego pracownika.

Jeśli zatem zastanawiasz się czy opłaca się zakładać firmę sprzątającą, to mogę powiedzieć na własnym przykładzie, że jak najbardziej, ale trzeba wcześniej odrobić zadanie domowe i zadbać o odpowiedni marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *