Jak otworzyć firmę sprzątającą?

Jak otworzyć firmę sprzątającą?

Firma sprzątająca, to świetny pomysł na biznes. Przyszło nam żyć w czasach kiedy tempo życia przybrało na sile dotąd nie spotykanej. Choroba XXI wieku to chroniczny brak czasu, którego coraz bardziej brakuje.
W związku z ciągłym brakiem czasu rośnie zapotrzebowanie na różnego rodzaju usługi takie jak np. sprzątanie. Rynek usług porządkowych każdego roku bardzo dynamicznie się rozwija i zapotrzebowanie na usługi sprzątające rośnie zarówno na ryku firm i instytucji jak i klientów prywatnych.

Dlatego nie ma się co dziwić, że firma sprzątająca, to pomysł na biznes, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Od czego więc zacząć przygodę z własną firmą sprzątającą?

 

Jak otworzyć firmę sprzątającą?

 

Samo założenie firmy sprzątającej nie jest żadnym problemem. Wystarczy udać się do Urzędu Miasta lub Gminy i złożyć odpowiedni wniosek CEIDG – 1. Wniosek można również złożyć drogą elektroniczną. Nie potrzebujesz żadnych pozwoleń, licencji czy formalnego wykształcenia, aby prowadzić firmę sprzątającą.
Po złożeniu wniosku uzyskuje się wpis do centralnej ewidencji działalności gospodarczej, który jest jednoznaczny z uzyskaniem numeru NIP oraz REGON. Uzyskanie takiego wpisu jest bezpłatne.

Formularz CEIDG-1 składa się w przypadku rejestrowania jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej, natomiast w przypadku zakładania spółki jawnej z ograniczoną odpowiedzialnością składa się wniosek o wpis do rejestru KRS.

Powinieneś również określić nr PKD dla danej działalności gospodarczej. PKD, to skrót od ” Polska Klasyfikacja Działalności ” i określa rodzaje działalności społeczno-gospodarczej.
PKD dla usług sprzątających, to 81.21.Z – niespecjalistyczne sprzątanie budynków i obiektów przemysłowych. PKD można rozszerzyć o dodatkowe specjalistyczne usługi związane ze sprzątaniem/czyszczeniem różnych powierzchni.

Wypełniając formularz CEIDG-1 należy również wybrać formę opodatkowania. A także w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych wypełnić odpowiedni formularz, aby zgłosić osobę do ubezpieczeń społecznych.

 

Konto firmowe dla firmy sprzątającej

 

Każda firma powinna posiadać własne konto firmowe, za pomocą którego będzie dokonywać oraz przyjmować płatności . Na rynku jest w czym wybierać a co jakiś czas publikowane są rankingi najlepszych kont firmowych. Ja korzystam z konta firmowego mBanku i jestem zadowolony, tak że mogę z czystym sumieniem polecić. Każdego roku konto w mBanku zajmuje wysokie pozycje w rankingach.

Będzie również potrzebna pieczątka firmowa, na której będą wszystkie dane firmy.

To tyle jeśli chodzi o formalności związane z zakładaniem firmy sprzątającej.

 

Jaki sprzęt dla firmy sprzątającej?

 

Kiedy założysz firmę będziesz potrzebować odpowiedniego sprzętu do wykonywania usług związanych ze sprzątaniem. Jaki więc sprzęt wybrać? Moim zdaniem nie ma sensu inwestować na samym początku w drogie maszyny, ponieważ może się okazać, że nie będziesz miał na początku zleceń na sprzątanie np. jakichś większych powierzchni i niepotrzebnie zamrozisz gotówkę, którą można przeznaczyć np. na odpowiednią reklamę i marketing.

Najlepiej skupić się na początku na pozyskaniu zleceń, a następnie myśleć o zakupie maszyn i urządzeń. Poza tym dobrym rozwiązaniem jest wynajem sprzętu pod konkretne usługi, ponieważ nie przejmujemy się wtedy serwisem, usuwaniem awarii, itp.
Nie musisz również wykładać własnych pieniędzy na zakup sprzętu.

Warto również się zastanowić jakiego rodzaju usługi firma będzie świadczyć. Jeśli np. firma sprzątająca jest zorientowana na sprzątanie biur, to nie ma potrzeby inwestowania pieniędzy w drogi sprzęt i można się zaopatrzyć w podstawowy sprzęt do sprzątania, który tak czy siak będzie wykorzystany w firmie sprzątającej.
Zakupy mogą obejmować ręczny sprzęt do mycia podłóg, na który składa się zestaw mopów, oraz wózek serwisowy z wyciskarką doczołową, odkurzacz biurowy najlepiej z elektroszczotką, oraz ręczny sprzęt do mycia okien.

Jeśli natomiast firma sprzątająca będzie świadczyć usługi związane z czyszczeniem posadzek, sprzątaniem obiektów po remontach, itp., to niezbędny okaże się odkurzacz na sucho-mokro ( najlepiej 80-100 l ), szorowarka jednotarczowa, myjka ciśnieniowa, oraz ręczny sprzęt do sprzątania, o którym już wspomniałem.

Przy dużych powierzchniach takich jak różnego rodzaju centra handlowe, markety, hale i magazyny będzie potrzebny już sprzęt w postaci automatów szorująco-zbierających, ponieważ są w stanie sobie poradzić z dużymi powierzchniami w krótkim czasie, ale tego typu sprzęt można wynajmować za naprawdę nieduże pieniądze.

Reasumując. Na początek będziesz potrzebować:

 

  • odkurzacz biurowy
  • odkurzacz przemysłowy sucho-mokro
  • szorowarka jednotarczowa
  • zestaw mopów i ściereczek
  • wózek lub wózki serwisowe
  • ręczny sprzęt do mycia okien

 

Reklama i marketing w firmie sprzątającej.

 

Kiedy masz już założoną działalność gospodarczą, posiadasz odpowiedni sprzęt i jesteś przygotowany do pracy, należy zadbać o odpowiedni marketing i reklamę.
Możesz mieć najlepszą ofertę na rynku, super sprzęt i wyszkolonych pracowników, i na nic się to nie przyda jeśli nikt o twojej firmie nie usłyszy.

 

Strona Internetowa

 

Na pierwszym miejscu warto pomyśleć o stronie internetowej, ponieważ właśnie na stronie klienci będą mogli się dowiedzieć co to za firma, jakie ma cenniki, jaką ma ofertę, jakie ma promocje, na jakim sprzęcie i środkach pracuje, jakie ma referencje i galerię swoich usług.

Strona internetowa, to taki handlowiec, który informuje twoich potencjalnych klientów o twoich usługach i odpowiada na zadawane pytania każdego dnia przez 24 h na dobę.

Link do strony internetowej będziesz umieszczał na pieczątce, w ogłoszeniach, serwisach społecznościowych, samochodzie, ubraniach firmowych, gadżetach firmowych, wizytówkach i wszędzie gdzie tylko się da. Dlatego pierwsze o czym powinieneś pomyśleć, to własna strona internetowa.

 

Prowadź bloga

 

Blog, to potężne narzędzie marketingowe. Umiejętnie i systematycznie prowadzony blog firmowy może przyprowadzać do twojej firmy setki klientów, którzy dzięki specjalistycznym artykułom będą cię uważali za eksperta i znawcę tematu w swojej branży.

Na blogu możesz pisać o tym jak radzić sobie z różnego rodzaju problemami na jakie napotykają klienci ( np. jak umiejętnie wyczyścić i zaimpregnować tapicerkę skórzaną ), opisywać wykonane usługi w formie foto lub video relacji dzięki czemu klienci widząc, że posiadasz specjalistyczną wiedzę będą skłonni skorzystać z twoich usług.
Bloga można prowadzić razem ze stroną internetową, dzięki czemu strona internetowa na tym skorzysta, ponieważ szybko się wypozycjonuje w Google, a ruch z Google, to potencjalni klienci.

Postanów sobie, że napiszesz lub zlecisz napisanie 4 wartościowych artykułów na temat swojej branży w miesiącu. Zaś 4 artykuły w miesiącu, to 48 artykułów wartościowych wpisów w roku. Taka ilość artykułów na konkretne tematy, zoptymalizowane pod wyszukiwarki wypozycjonuje stronę na wiele ciekawych fraz i przyprowadzi wielu klientów.

 

Rozdawaj wizytówki

 

Miej zawsze przy sobie wizytówki i rozdawaj je przy każdej okazji. Umiejętnie wręczona wizytówka może zdziałać cuda. Pomyśl ile miejsc każdego tygodnia odwiedzasz i ilu ludzi spotykasz. Warto wykorzystywać te okazje do wręczenia wizytówki i pozostawienia po sobie miłego wrażenia.

 

Roznoś ulotki

 

Roznoszenie ulotek wciąż może przynieść dobre efekty. Z moich doświadczeń wynika, że najlepsze efekty daje pozostawianie ulotek za wycieraczkami samochodów w centrum miasta lub pod centrami handlowymi. Można w bardzo krótkim czasie roznieść sporo ulotek. Taką ulotkę za wycieraczką trudniej zignorować, ponieważ zwyczajnie przeszkadza i trzeba ją wyciągnąć. Jeśli jest pomysłowo zaprojektowana to przyciągnie uwagę i spełni swoją rolę w pozyskaniu klienta.

 

Reklama w lokalnej prasie

 

Wydawać by się mogło, że lokalnej prasy już nikt nie czyta. Nic bardziej mylnego. Lokalna prasa często trafia do lokalnych firm, instytucji, kancelarii, urzędów. Prasę czytają również starsze osoby.
Z moich doświadczeń wynika, aby reklama przyniosła efekt, to powinna być widoczna przez cały rok, tak by stali czytelnicy przyzwyczaili się do obecności firmy w prasie.

 

Serwisy ogłoszeniowe

 

Serwisy ogłoszeniowe wciąż są często odwiedzane przez internautów. Jednak by systematycznie przynosiły efekty w postaci nowych klientów, to należy się ogłaszać w jak największej ilości serwisach jednocześnie i trzeba robić, to non stop. Najlepiej wybrać sobie 20-30 serwisów zwłaszcza tych lokalnych i przynajmniej 2 razy w tygodniu umieszczać tam ogłoszenia. Jest, to dość czasochłonne zajęcie i wyjściem może być zatrudnienie kogoś kto sobie chętnie dorobi w ten sposób.

 

Umieszczanie wizytówek firmowych w serwisach pro-biznesowych

 

Umieszczanie wizytówek firmowych w serwisach pro-biznesowych ma wiele zalet. Można umieszczać tam bardzo dużo treści na temat swojej oferty, a to sprawia, że takie strony szybko pozycjonują się w Google.
W takich serwisach można umieszczać całe galerie zdjęć, oraz wszelkie dane firmowe łącznie z linkami do stron www.
Umieszczanie tak rozbudowanych wizytówek jest zazwyczaj płatne, ale korzystamy na 2 sposoby. Z jednej strony twoją ofertę ogląda tysiące potencjalnych klientów, a z drugiej strony sam masz dostęp do danych teleadresowych firm, które zlecają różnego rodzaju usługi.

Przykładem takiego serwisu jest np. Favore.pl

Favore.pl to coś więcej niż serwis ogłoszeniowy. Favore.pl jest przede wszystkim platformą internetową dzięki, której możesz pozyskiwać zlecenia na usługi jakie świadczysz, jak również zlecać usługi firmom i fachowcom z różnych branż. Jest to serwis pro-biznesowy, który prezentuje innowacyjne podejście do handlu usługami w internecie.

Na Favore.pl jest zarejestrowanych ponad 180 000 firm i fachowców różnych branż z całej Polski. Serwis ten jest miesięcznie odwiedzany przez pół miliona osób. Jest również członkiem grupy kapitałowej serwisów biznesowych Money.pl, dzięki czemu ma dostęp do ponad 4 milionów internautów. Jeśli dodasz ofertę do serwisu Favore.pl, to ukaże się również w portalu Money.pl, a to oznacza miliony potencjalnych klientów każdego miesiąca.

Na Favore.pl znajdziesz wiele różnych funkcji dzięki, którym możesz w prosty sposób znaleźć interesujące cię usługi. Możesz wyszukiwać usługi po nazwie, cenie, lokalizacji, po lokalizacji usługodawców na mapie, przy pomocy przeglądania według kategorii, dostępności usługi w konkretny dzień, lub miejsca realizacji usługi.

Jeśli jesteś z kolei usługodawcą możesz skorzystać z panelu zarządzania, gdzie możesz między innymi prowadzić kalendarz (w tym – umieszczać informacje o urlopach i przerwach), zarządzać rezerwacjami, zarządzać opiniami, komunikować się przez wewnętrzny podsystem wiadomości.

Favore.pl jest miejscem prowadzenia biznesu dla małych i średnich przedsiębiorstw, Jest świetnym i prostym w użyciu narzędziem do pozyskiwania zleceń na usługi jakie świadczysz, jak również zlecania usług fachowcom.

Na Favore.pl możesz umieszczać zwykłe ogłoszenia jak również rozbudowane oferty, w których umieszczasz wszystkie potrzebne informacje takie jak: dane kontaktowe, adres strony www, godziny dostępności usługi, cennik, galeria zdjęć, opinie zadowolonych klientów i inne informacje na temat usług jakie świadczysz.

Na Favore.pl możesz się zarejestrować i dodawać zlecenia bezpłatnie, ale serwis udostępnia cały zestaw płatnych narzędzi i możliwości dzięki, którym prowadzenie biznesu staje się jeszcze prostsze. Za dodatkową opłatą możesz skorzystać z takich opcji jak:

  • Publikacja Oferty na liście usług w wybranych kategoriach (możliwość określenia maksymalnie 3-ech kategorii)
  • Zapewnienie hostingu dla Oferty, w tym załączonych zdjęć oraz plików
  • Obsługa indywidualnej korespondencji prowadzonej za pośrednictwem formularza kontaktowego pomiędzy Oferentem a Użytkownikami zainteresowanymi Ofertą
  • Pozycjonowanie Oferty w wyszukiwarce google
  • Usunięcie boksu z Reklamami Google z widoku Oferty, z pola “Opis usługi”
  • Usunięcie boksu “Promowane usługi” (propozycje Ofert konkurencji) z widoku Oferty
  • Nieograniczony dostęp do Danych Kontaktowych Zleceń ze wszystkich kategorii
    Wyświetlanie Oferty na liście wyszukiwania w sekcji “Promowane usługi”, powyżej Ofert, dla których opłacono jedynie Emisję Usługi
  • Wyróżnienie Oferty na tle innych – podświetlone tło, tytuł zaznaczony pogrubioną czcionką
  • Rotacyjne wyświetlanie Oferty na stronie głównej Favore.pl w sekcji Promowane usługi
    Dodatkowe usługi reklamowe

    Reklama Google
    – Usługa, dla której została wykupiona Kampania Google, będzie reklamowana w wyszukiwarce Google.
    “Emisja usługi” gratis przez okres trwania kampanii reklamowej.

    E-mailing
    – Usługa, dla której został wykupiony e-mailing, znajdzie się w specjalnym newsletterze “Polecani usługodawcy, wybrane usługi”, który w wybranym terminie zostanie wysłany do użytkowników Favore.pl z określonego województwa lub do użytkowników ze wszystkich województw. “Emisja usługi” gratis przez okres 30 dni od wysyłki e-mailingu.Takich serwisów jest oczywiście znacznie więcej i warto mieć takie wizytówki w jak największej ilości serwisów pro-biznesowych.

 

Reklama na samochodzie

 

Mając firmę sprzątającą będziesz dużo przemieszczać się samochodem. Warto wykorzystać ten fakt i sprawić, aby samochód zarabiał na firmę. Oklejenie samochodu nie wiele kosztuje, a może być bardzo skutecznym narzędziem reklamowym, zwłaszcza, że wiele osób podjeżdża ze swoimi pociechami pod McDonald’s i posilają się w swoich samochodach. Często coś cię wyleje, lub dziecku zrobi się niedobrze i niespodzianka gotowa. Tak więc skoro już poruszasz się samochodem pomyśl o odpowiedniej reklamie.

 

Serwisy społecznościowe

 

Serwisy społecznościowe, to temat rzeka i nie sposób nawet w skrócie opisać możliwości jakie ze sobą niosą. Mogę tylko powiedzieć, że 95 % klientów mam właśnie z serwisów społecznościowych zwłaszcza z Facebooka.
Warto udzielać się na Goldenline, YT, Instagramie czy na Facebooku. Na początek polecam założenie FanPage na Facebooku i sukcesywne rozwijanie go, zdobywanie fanów, polubień, komentarzy. Z czasem taki FanPage może stać się głównym źródłem klientów.

Sposobów docierania do klientów jest nieskończenie dużo i tak naprawdę tylko nasza wyobraźnia nas ogranicza w tym temacie. Ja wspomniałem o kilku moim zdaniem najważniejszych sposobach na pozyskiwanie zleceń i myślę, że na samym początku to w zupełności wystarczy.
Dodam, że nie ma sensu skupiać się tylko na jednej metodzie, ponieważ prawdziwa siła reklamy tkwi w różnorakim docieraniu do potencjalnych klientów jednocześnie. Wtedy daje to najlepsze efekty.

Podobał się artykuł? Podziel się nim na FB 🙂
Masz pytania, sugestie, uwagi? Pisz śmiało w komentarzach po niżej

Jedna odpowiedź
  1. W 100% się zgadzam, że siła reklamy tkwi w różnorodności kanałów 🙂 Ale FB to absolutna podstawa. Fajny artykuł – pozdrawiam 🙂

Odpowiedz na „Centrum Pożyczek 360Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *