,

Jak wycenić sprzątanie biura – Case Study

Jak wycenić sprzątanie biura – Case Study

Jak wycenić sprzątanie biura o powierzchni kilkuset m2? Ile czasu może zając sprzątanie biura o pow. 407 m2 i czym kierować się podczas kalkulacji i wyceny usługi? W artykule tym opiszę jak my, to zrobiliśmy na konkretnym przykładzie.

Oczywiście usługa sprzątania biura usłudze nie jest równa i nie należy kierować się tym przykładem przy wycenie każdego innego biura o takiej samej powierzchni, ponieważ na koszta, a więc również na cenę końcową wpływają różne czynniki takie jak:

  • częstotliwość sprzątania biura,
  • ilość toalet,
  • ilość biurek,
  • ilość pracowników,
  • rodzaj posadzek oraz ogólne urządzenie biura, a także zakres obowiązków i indywidualne życzenia klienta.

Biuro, o którym mowa w tym artykule pozyskaliśmy dzięki solidnie wykonanej usłudze czyszczenia wykładzin dywanowych o czym pisałem w tym artykule. Klient był bardzo zadowolony i zlecił nam stałe utrzymanie czystości w ich biurach.

Z kolei usługę czyszczenia wykładzin dywanowych pozyskaliśmy dzięki reklamie w Adwords, która systematycznie kieruje do nas potencjalnych klientów.

Biura mają powierzchnię 407 m2. Wszędzie na posadzce znajduje się wykładzina dywanowa z wyjątkiem kuchni oraz toalet gdzie położone są płytki gresowe. W pomieszczeniu znajdują się 2 małe biura ok. 10 m2 oraz 3 toalety i aneks kuchenny. Cała reszta powierzchni, to jedno wielkie biuro coś na wzór Call Center.

W biurze znajduje się kilkadziesiąt miejsc pracy i kolejne 30 biurek będzie dostawionych w najbliższych tygodniach, a więc przepływ ludzi jest bardzo duży co ma wpływ na czas jaki trzeba przeznaczyć na posprzątanie takiego biura.

Biuro znajduje się na parterze co powoduje, że całe błoto, piach i inne zabrudzenia są wnoszone na wykładzinę. Dodatkowo pracownicy co jakiś czas wychodzą na papierosa, a więc wykładzina jest mocno eksploatowana i po sezonie zimowym będzie w fatalnym stanie. Tak naprawdę przy tak silnej eksploatacji wykładzina powinna być czyszczona 4 x do roku. Zobaczymy jak w praktyce firma się do tego ustosunkuje.

Wracając do sprzątania, to firma zleciła nam sprzątanie tych biur 2 x w tygodniu w godzinach popołudniowych.

Oferta obejmuje:

  • wycieranie kurzu z blatu biurek 2 x w tygodniu
  • wycieranie kurzu blatu stołów 2 x w tygodniu
  • wycieranie parapetów wewnętrznych 1x w tygodniu
  • mycie przeszkleń drzwi wejściowych 1 x w tygodniu
  • odkurzanie wykładziny dywanowej 2 x w tygodniu
  • wyrzucanie śmieci 2 x w tygodniu
  • sprzątanie toalet, pisuarów, umywalek toaletowych 2 x w tygodniu
  • mycie kafelek ściennych w toaletach 1 x w miesiącu

Na dzień dzisiejszy wykonaliśmy 1 sprzątanie, a jak wiadomo przy pierwszym sprzątaniu jest zawsze najwięcej roboty. Dodatkowo biuro było świeżo po remoncie i nie było sprzątane.

Sprzątanie tych biur zajęło 3 osobom 2 godziny. Samego odkurzania było 1,5 godziny. Przy każdym następnym sprzątaniu sporo rzeczy nam odejdzie i nie trzeba będzie np. gruntownie sprzątać toalet tak jak to wygląda po remoncie. Oceniam że dla jednej osoby będzie to praca na 5-6 godzin.

Największym kosztem będzie więc pracownik. Załóżmy, że tego sprzątania będzie 6 godzin. Tak więc 6 godzin x 8 dniówek w miesiącu daje 48 godzin. Godzina pracy pracownika, to 15 zł. netto, a całkowity koszt wynosi ok. 25 zł. za godzinę pracy. 48 godzin x 25 zł. daje nam kwotę 1200 zł.

Inne koszty, to środki czystości i worki do odkurzacza, a więc jakieś 200 zł. miesięcznie.
Mamy więc kosztów 1400 zł. Dodatkowo dopłacam 100 zł. pracownikowi na paliwo.

Jak wyceniliśmy sprzątanie biura?

Usługę wyceniliśmy na kwotę 2100 zł. netto miesięcznie. 2100 – 1500 daje nam kwotę 600 zł. zysku dla firmy.

Tak więc jak widzisz zyski z jednej firmy nie są powalające, ale dochodzą także dodatkowe usługi w ciągu roku takie jak chociażby pranie wykładzin dywanowych, czyszczenie tapicerki krzeseł i foteli, mycie okien.

Dla przykładu umycie 26 okien dwuskrzydłowych wyceniliśmy na kwotę 900 zł. netto. Zakładając, że firma będzie myć okna 2 x do roku, to daje to już kwotę 1800 zł. Jeśli dodatkowo będą 1 raz do roku prali wykładzinę, to dochodzi kolejne 3800 zł. A więc mamy już 5600 zł. dodatkowego zarobku. Jeśli podzielimy tą kwotę przez 12 miesięcy, to daje nam to kwotę 460 zł. w skali miesiąca, a więc mamy na jednym takim biurze ponad 1000 zł. zysku.

Sztuka jednak polega na tym, aby pozyskać jak najwięcej takich klientów. Przy kilkunastu takich klientach robią się już całkiem przyzwoite kwoty.

2 Odpowiedzi
  1. Wycena tego rodzaju usług jest bardzo trudna, często klienci nie są świadomi ile taka usługa kosztuję tak na prawdę. Dzięki za przykład takiej wyceny.

  2. Fachowe podejście do tematu. Czarno na białym. Super kalkulacja. Metoda malych łyżeczek. Nie od razu zarobku na samym sprzątaniu 1000 lub więcej. Ważne są usługi dodatkowe dla tego samego klienta. Piątka dl takiego podejścia. I mówię to jako kolega po miotle.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *