Raport

”Jak Zarabiać od 4 tys. do 10 tys.
miesięcznie na Czyszczeniu Obić
Tapicerskich”

Eryk Grzeszkowiak

Aby zapewnić sobie stały dochód w wysokości od 4 tys. do 10 tys.zł. miesięcznie, nie
potrzebujesz całej rzeszy klientów. Wystarczy zaledwie 100 stałych klientów, którzy
systematycznie każdego roku będą korzystali z twoich usług.

Pamiętaj, że nie ważne ilu klientów zdobędziesz, ważne jest ilu klientów zdołasz przy
sobie zatrzymać. To właśnie dzięki stałym klientom twój biznes będzie się rozwijał i co
najważniejsze będzie generował stałe źródło dochodów.

Jeśli będziesz wykonywał każdego dnia średnio jedno zlecenie przez np. 20 dni
w miesiącu, to w ciągu 10 miesięcy masz 200 klientów. Jeśli połowa z nich
zdecyduje się na stałe korzystanie z twoich usług to w ciągu 10 miesięcy budujesz bazę
100 stałych klientów.

Jeśli każdy z tych klientów średnio skorzysta dwa razy do roku z twoich usług, możesz
zarobić od 4 tys. do 10. tys.zł. miesięcznie. Wysokość zarobków będzie uzależniona od
tego jakiego rodzaju to będą klienci i jakie usługi będą zamawiać.

Dla przykładu tapicerkę skórzaną powinno się czyścić i konserwować minimum dwa razy
do roku, przed zimą i przed latem. Wartość jednej usługi to 300zł. Jeśli pozyskasz 100
klientów na tego rodzaju usługi, to każdego roku będą zostawiać u ciebie kwotę rzędu
600zł. 100 klientów x 600zł. Daje 60.000zł w skali roku.

Oczywiście tym samym klientom możesz czyścić również tapicerkę w domu i zarabiać od
800 do 1000zł. w skali roku od jednego klienta, co przy bazie 100 stałych klientów daje
roczny dochód od 80.000 do 100.000zł. Jeśli podwoisz liczbę klientów, co przy
odpowiedniej obsłudze klientów i marketingu będzie kwestią czasu, to podwoisz również
dochody.

Jeśli będziesz obsługiwał firmy, twoje zarobki będą jeszcze większe. Oczywiście każdego
roku baza twoich klientów będzie się powiększała, bo przecież zadowoleni klienci będą cię
polecać swoim znajomym i tym samym twoje zarobki będą każdego roku rosły, a twoja
firma będzie się rozwijać.

Aby jednak pozyskiwać stałych klientów, jakość wykonywanych przez ciebie usług, oraz
obsługa klienta musi być na najwyższym poziomie.
Niech twój sprzęt będzie zawsze czysty. Miej ze sobą czyste zmienne obuwie. Noś
firmowe ubrania z logo firmy lub adresem www.

Zawsze pytaj klienta co jeszcze możesz dla niego zrobić. Informuj o domowych sposobach radzenia
sobie z plamami i zapewnij, że w razie potrzeby jesteś do dyspozycji.
Po wykonaniu usługi zadzwoń do klienta na drugi dzień i zapytaj czy tapicerka już wyschła
i czy wszystko w porządku.
Od razu odpowiadaj na e-maile. Nie toleruj choroby ”zrobię to później”
Dawaj z siebie więcej niż klient oczekuje. Jeśli np. czyścisz komplet wypoczynkowy,
wyczyść klientowi gratis fotel lub pufę.

Czasami warto wykonać usługę za darmo. Jeśli jedziesz np. usunąć plamę na kanapie,
której wyczyszczenie zajmie ci kilka minut, możesz zrobić to dla klienta gratis. Gwarantuję
ci, że tak potraktowany klient poleci cie swoim znajomym, a jeśli w przyszłości będzie miał
potrzebę wyczyszczenia czegokolwiek to pomyśli właśnie o tobie.

Przykład
Kiedyś zadzwoniła do mnie kobieta, która dosłownie płakała do słuchawki. Miała poważny
problem, ponieważ miała gości i ktoś zafarbował jeansami komplet skórzany, na który
zbierała ciężko zarobione pieniądze. Zrezygnowała nawet z pójścia na przyjęcie
urodzinowe do przyjaciół, ponieważ była tak przybita.
Przyjechałem na miejsce i usunąłem przebarwienie. Zajęło mi to 10 minut. Kiedy kobieta
zapytała szczęśliwa o cenę, powiedziałem, że nie ma o czym mówić i udałem się do
samochodu. Za mną zbiegł po schodach jej mąż jeszcze raz mi dziękując i wręczył mi
butelkę dobrej Whiski.
Kobieta ta poleciła mnie szefom w firmie, w której pracowała i otrzymałem zlecenie obsługi
salonu samochodowego Renault. U klienta tego wykonuję regularnie usługi już trzeci rok.
Pamiętaj , aby robić notatki z każdej wykonanej usługi. Notuj kiedy, u kogo i za ile
wykonałeś usługę i przypominaj się klientom. Klient nie będzie pamiętał, aby do ciebie
zadzwonić. Musisz się przypominać i proponować ponowne wykonanie usługi. Klienci
docenią to, że o nich pamiętasz.
Po wykonaniu każdej usługi zapytaj klienta czy będziesz mógł przypomnieć się za pół roku
lub rok.

Proponuj stałym klientom korzystne rabaty na twoje usługi. Możesz wręczać kartę stałego
klienta dzięki, której klient będzie miał 10 lub 15% zniżki na twoje usługi.
Zachęcaj również klientów, aby polecali cię swoim znajomym w zamian za wykonanie
jakieś usługi gratis. Możesz np. za każdych trzech poleconych klientów, u których
wykonasz usługę, zaproponować jedną usługę gratis lub bardzo korzystne rabaty.
Spraw, aby twoi klienci pracowali dla ciebie i polecali cię swoim znajomym. Tym
sposobem możesz stworzyć sobie stały napływ nowych klientów nie inwestując pieniędzy
w reklamę.

Jeśli będziesz dbał o wysoką jakość wykonywanych przez ciebie usług, obsługę klienta na
najwyższym poziomie, będziesz żywo interesował się każdym klientem z osobna,
zbudujesz własny mały stabilnie działający biznes.

Co jest potrzebne, aby zacząć działać w tym biznesie?
Nie potrzebujesz inwestować dużych pieniędzy, aby zacząć biznes związany z czyszczeniem
tapicerki, ale bez małej inwestycji się nie obejdzie.

Będzie ci potrzebny zwykły odkurzacz, taki za kilkaset zł. do zbierania luźnych zabrudzeń
i kurzu. Każdy z nas jakiś odkurzacz w domu posiada, a więc możesz zaoszczędzić
i wykorzystać ten, z którego korzystasz na co dzień.

Będzie ci również potrzebny odkurzacz piorący. Najlepiej zaopatrzyć się w sprawdzony
sprzęt taki, który nie zawiedzie. Oczywiście każdy nawet najlepszy sprzęt może się
popsuć, zdarza się. Możesz jednak zminimalizować ryzyko kupując sprzęt, który się
sprawdza i jest wypróbowany.
Ponieważ będziesz działał w terenie odkurzacz powinien być w miarę lekki i poręczny,
a także przystosowany do pracy ciągłej.
Nie bez znaczenia jest również serwis, powinieneś mieć szybki i swobodny dostęp do punktów
serwisowych.
Takim odkurzaczem jest na przykład Puzzi 10/1 firmy Karcher. Do czyszczenia tapicerki
jest wręcz idealny, chociaż radzi sobie również z dywanami i wykładzinami dywanowymi,
ponieważ posiada specjalną dyszę do prania dywanów.
Osobiście korzystam z tego modelu odkurzacza od 10 lat i mogę go z czystym
sumieniem polecić.

Ile będzie cię kosztowała ta inwestycja?
Za nowy odkurzacz zapłacisz 2700zł., ale zaręczam, że jest wart swojej ceny i potrafi
szybko się zwrócić. Jeśli jednak taka kwota jest dla ciebie zbyt dużym obciążeniem, to
możesz kupić używany model np. na allegro. Czasami można odkupić bardzo tanio
odkurzacz w dobrym stanie i korzystać z niego przez lata.
Będziesz potrzebował również kilka poręcznych szczoteczek z odpowiednim włosiem do
ręcznego czyszczenia zwłaszcza trudno dostępnych miejsc, krawędzi, załamań, oraz do
rozprowadzania prespray’a – środka do wstępnego rozpuszczania brudu.
Przyda się również zestaw chłonnych ściereczek, najlepiej się sprawdzają pieluchy tetrowe lub
ściereczki z mikrofibry.

Będziesz potrzebował również dobrych środków.
Warto zainteresować się środkami różnych firm bo nigdy nie wiadomo na jakie zabrudzenia się
trafi.
Dobrze jest mieć np. cały zestaw odplamiaczy na różne rodzaje plam takie jak: olej, krew, atrament,
szminka, itp. Całą linie profesjonalnych odplamiaczy posiada np. firma Prochem, Tersus lub
Chemspec.

Pomocne są również środki typu prespray, które służą do wstępnego rozpuszczania
brudu. Sprawdzają się zwłaszcza przy silnych zabrudzeniach.
Prespray’e zawierają środki powierzchniowo czynne, czyli detergenty usuwające tłuste
zabrudzenia. Dodatkowo w skład prespray’ów wchodzą środki oddzielające
nierozpuszczalny bród od włókien materiału i zapobiegają ich ponownemu osadzaniu się
na oczyszczonej powierzchni.

Dobrym rozwiązaniem jest spotkanie się z kilkoma przedstawicielami handlowymi różnych
firm w celu zapoznania się z ofertą różnych środków i odplamiaczy. Przedstawiciele
handlowi najczęściej pozostawiają próbki środków w celu ich przetestowania. Dzięki temu
będziesz mógł wybrać te najbardziej skuteczne bez ponoszenia niepotrzebnych kosztów.
Będziesz potrzebował również opryskiwacza ciśnieniowego do nanoszenia środków do wstępnego
rozpuszczania brudu.

Resumując, aby zacząć biznes z czyszczeniem tapicerki potrzebujesz:
Zwykły odkurzacz – 300zł. do 500zł.
Odkurzacz piorący – 2700zł.
Chemia do czyszczenia – 400 zł.
Zestaw szczoteczek – 50zł.
Odplamiacze – 300 – 500 zł.
Opryskiwacz ciśnieniowy – 67 zł.
Ściereczki – 50 zł.
Razem : 4200 zł.

Przyznasz, że kwota 4200 zł. W porównaniu z zyskami jakie możesz generować świadcząc tego
rodzaju usługi, jest naprawdę nie duża.

Jak pozyskiwać zlecenia?
Sposobów na pozyskiwanie zleceń jest naprawdę mnóstwo i można by książkę na ten temat
napisać. Dlatego podam kilka sposobów, od których możesz zacząć, a które się u mnie sprawdzają.

Serwisy ogłoszeniowe.
Jednym z prostych sposobów jest ogłaszanie się w internecie poprzez serwisy
ogłoszeniowe. Osobiście pozyskałem bardzo wielu klientów przy pomocy serwisów
ogłoszeniowych.
Najlepiej jest wybrać kilkanaście lub kilkadziesiąt serwisów ogłoszeniowych, które cieszą
się duża popularnością. Do takich serwisów można zaliczyć :gratka.pl, pajęczyna.pl,
gumtree.pl, tablica.pl, oferia.pl, owi.pl, wstawaj.pl, ćwirek.pl, rozgłos.pl, i wiele innych.
Warto też ogłaszać się lokalnie w serwisach ogłoszeniowych lub portalach konkretnych
miast i docierać w ten sposób do lokalnej społeczności.
Aby twoje ogłoszenia były czytane przez jak największą ilość osób, zapoznaj się
z zasadami pisania chwytliwych nagłówków i perswazyjnych tekstów.
Umieszczaj ogłoszenia w tylu serwisach w ilu tylko się da i rób to tak często jak tylko
możesz. Jest to dość czasochłonne zajęcie, ale przynosi efekty. Możesz również zlecić to
zajęcie jakiemuś studentowi, który chętnie sobie dorobi parę groszy. Chętnych w sieci nie
brakuje.

Ogłoszenia w lokalnej prasie.
Umieszczanie ogłoszeń w lokalnej prasie również jest dość skutecznym sposobem na
dotarcie do klientów. Z ogłoszeń w prasie lokalnej korzystają głównie starsze osoby, które
nie są obyte z internetem, ale prasę lokalną kupują również właściciele firm.
Ja za umieszczenie ogłoszenia w lokalnej prasie płacę ok. 50zł. I mam emisje ogłoszenia
przez pięć tygodni. Gazeta ukazuje się raz w tygodniu w nakładzie 10.000 egzemplarzy.
Ostatnio jedna z firm, którą pozyskałem przez ogłoszenia w lokalnej prasie dała mi zarobić
2000zł.
Zauważyłem jednak, że aby ogłoszenia były skuteczne to muszą być umieszczane
każdego miesiąca przez cały rok, ponieważ wtedy klienci przyzwyczajają się do twojej
obecności w prasie i kiedy maja taką potrzebę wiedzą gdzie szukać firmy zajmującej się
czyszczeniem tapicerki.

Umieszczanie rozbudowanych wizytówek na serwisach probiznesowych
Kolejnym sposobem na dotarcie do rzeszy potencjalnych klientów jest umieszczanie
rozbudowanych wizytówek firmowych w serwisach typu Favore.pl, zwłaszcza jeśli nie
posiadasz jeszcze własnej strony www.
Na Favore.pl możesz w ciągu kilku godzin stworzyć własną wizytówkę firmową, która
w wyczerpujący sposób będzie dostarczała twoim potencjalnym klientom potrzebnych
informacji.
To narzędzie, które może pracować dla ciebie 24h na dobę 7 dni w tygodniu.
Nie musisz ograniczać się do kilku zdań jak w przypadku zwykłych ogłoszeń. Postaraj się
możliwie jak najdokładniej opisać wszystkie swoje usługi, pochwal się swoimi sukcesami,
oraz dotychczasowymi realizacjami. Możesz w tym celu umieszczać zdjęcia z twoich
realizacji w galerii zdjęć. Zdjęcia mogą mieć charakter krótkiego fotoreportażu.
Daje ci to możliwość przedstawienia klientom twojej pracy w sposób, jaki uznasz za właściwy.
Dobra ekspozycja rezultatu wykonanej przez ciebie usługi może przełożyć się na
popularność twojej oferty.
W wizytówce możesz umieszczać wszelkie dane kontaktowe takie jak: nazwa i adres
firmy, numery telefonów, adres e-mail, nr gg, skype, adres strony www, mapka dojazdu do
firmy, itp.
Możesz również umieścić cennik usług i informacje o rabatach oraz godziny, w których
świadczone przez ciebie usługi są dostępne.
Umieszczając swoją ofertę w serwisie Favore.pl możesz wykupić pakiet max dzięki,
któremu twoja oferta będzie w sposób rotacyjny wyświetlana na stronie głównej serwisu w
sekcji ”promowane usługi”, co nie jest bez znaczenia, ponieważ serwis ten miesięcznie
odwiedza 1300 000 osób.
Potencjał tego serwisu jest jednak o wiele większy, ponieważ jeśli umieścisz swoją ofertę
na Favore.pl znajdzie się ona również w serwisie Money.pl, który odwiedza miesięcznie
4 000 000 osób.
Otrzymujesz również nie ograniczony dostęp do danych kontaktowych zleceniodawców ze
wszystkich kategorii. Jeśli otrzymasz informację o zleceniu na usługi jakie świadczysz, to
będziesz mógł od razu skontaktować się ze zleceniodawcą i pozyskać zlecenie.
Twoja oferta będzie również pozycjonowana prze zespół Favore w Google. Ja już od kilku
lat jestem w top 10 w wynikach wyszukiwania w Google na takie słowa kluczowe jak:
”sprzątanie domów Ruda Śląska”, ”pranie dywanów Ruda Śląska”, czyszczenie tapicerki
Ruda Śląska”, a wszystko co zrobiłem to to umieściłem swoja ofertę na Favore.pl.

Strona internetowa.
Strona internetowa to podstawa. Strona internetowa jest wizytówką twojej firmy i wcześniej
czy później musisz o niej pomyśleć.
Mając własna stronę www masz darmowego pracownika, który haruje dla ciebie przez
całą dobę 7 dni w tygodniu.
Oczywiście musisz zainwestować w zrobienie strony www
( chyba, że sam potrafisz ja zrobić ), ale potem nie ponosisz już prawie żadnych kosztów,
bo 200zł. w skali roku za opłacenie domeny i hostingu to żaden wydatek.
Adres do strony internetowej możesz umieścić na wizytówkach, w serwisach
społecznościowych, prasie, samochodzie, w serwisach ogłoszeniowych, ubraniach
firmowych, gadżetach, pieczątce, ulotkach, itp.
W ten sposób będziesz informował wszystkich dookoła czym się zajmujesz i wyrabiał
sobie markę na rynku.
Ludzie będą pytać o twoja stronę internetową, będą chcieli się dowiedzieć o tobie
i świadczonych przez ciebie usługach czegoś więcej zanim zlecą ci czyszczenie tapicerki.
Będą chcieli poczytać referencje, sprawdzić dane firmy, zobaczyć zdjęcia lub filmiki
z wykonanych przez ciebie prac, itd.
W dzisiejszych czasach strona internetowa nie jest opcją lecz wymogiem i standardem.
Jeśli chcesz zaistnieć w sieci i docierać do klientów ze swoimi usługami, musisz pomyśleć
o stronie internetowej.

Prowadź bloga.
Blog jest naprawdę potężnym narzędziem marketingowym i można go postawić naprawdę
nie dużym kosztem, lub nawet za darmo.
Jeśli piszesz bloga regularnie, dbasz o ciekawą treść to blog bardzo szybko się
wypozycjonuje i będzie zdobywał ruch z Google.
Dzięki prowadzeniu bloga wyrobisz sobie pozycje eksperta na rynku. Pisząc ciekawe
artykuły pokażesz innym, że jesteś znawcą tematu i część osób trafiających na twojego
bloga będzie zlecać tobie usługi czyszczenia tapicerki.

O czym pisać bloga?
Możesz udzielać porad dotyczących usuwania różnego rodzaju plam, możesz pisać
recenzje różnych środków do czyszczenia tapicerki, możesz również pisać o sposobach
obchodzenia się z tapicerką skórzaną, możesz umieszczać zdjęcia i filmiki z wykonanych
przez ciebie usług, itp.
Za pomocą bloga możesz udzielać informacji na temat tego jak rozwija się twoja firma,
możesz informować klientów o usługach jakie wprowadzasz na rynek jak również
o promocjach i rabatach jeśli takie przewidujesz. Tematów na pewno ci nie zabraknie.
Wystarczy trochę pomyśleć.
Dla mnie jeden z blogów zarobił dziesiątki tysięcy złotych. Jeśli będziesz pisał ciekawie
i systematycznie, to będziesz zdobywał stałych czytelników dla, których będziesz
prawdziwym fachowcem w tym co robisz. Jedni będą korzystać z porad jakich udzielasz
na blogu, a inni z usług jakie świadczysz.

Ulotki.
Jeśli chodzi o skuteczność ulotek to zdania to zdania są podzielone, jedni są zadowoleni z
efektów, a inni narzekają.
Okres w jakim są roznoszone ulotki oraz miejsca, w których są zostawiane z pewnością
mają wpływ na ich skuteczność. Jeśli będziesz roznosił ulotki w okresie przed świętami
Bożego Narodzenia, Wielkanocy lub okresem poprzedzającym komunie to z pewnością
odzew będzie o wiele większy niż np. w okresie od stycznia do marca.
Ulotki często przynoszą efekt po czasie. Zdarzało się nawet, że klienci dzwonili z ulotek
dopiero po roku od ich otrzymania.
Jeśli chodzi o skuteczność ulotek, to starałem się roznosić ok. 1000 ulotek w ciągu 1 dnia. Po
każdej takiej akcji miałem 1-2 zlecenia.

Reklama na samochodzie.
Reklama na samochodzie odpowiednio zaprojektowana może być bardzo skuteczną
forma przekazu, zwłaszcza jeśli spędzasz dużo czasu za kierownicą.
Osoba, której dziecko wylało sok na siedzenia samochodu przed Mcdonaldem widząc
reklamę na twoim samochodzie może pokusić się o wykonanie telefonu do ciebie lub
odwiedzenia twojej strony internetowej.
Poza tym każdy właściciel samochodu poruszającego się po drodze jest twoim potencjalnym
klientem, bo przecież czyścisz tapicerkę samochodową.
Serwisy społecznościowe oraz fora internetowe.

Udzielanie się na serwisach społecznościowych typu facebook, czy
goldenline, a także na forach internetowych może również przysporzyć ci wielu klientów.
Nie możesz jednak w sposób bezpośredni, ani nachalny reklamować swoich usług,
ponieważ będzie to odebrane jako spam, a spamerów nikt nie lubi i skutek będzie
odwrotny.
Jak więc reklamować swoje usługi, aby nie zostać źle odebranym?
Jeśli chodzi o serwisy społecznościowe, to ludzie spotykają się tam, aby se rozerwać
i porozmawiać o swoim hobby, muzyce, kinie, itd. są również działy tematyczne, w których
ludzie wypowiadają się na konkretne tematy, szukają informacji, wymieniają
doświadczenia.
Odwiedzaj działy tematyczne, na których się znasz i możesz podyskutować na dany
temat. Odpowiadaj na pytania, pomagaj innym udzielając informacji i porad, wypowiadaj
się rzeczowo i na temat.
Jeśli twoje wypowiedzi będą wartościowe dla innych, to wiele osób zainteresuje się twoją
osobą na tyle, aby zobaczyć twój profil, w którym możesz umieszczać informacje o sobie,
dane kontaktowe i adresy stron internetowych..
Jeśli chodzi o fara internetowe to sprawa jest nie co prostsza, ponieważ na forach można
umieszczać sygnaturę, która będzie pojawiała się automatycznie pod każdą twoją
wypowiedzią, i w której możesz umieszczać link do twojej strony www ( upewnij się
wcześniej czy regulamin danego forum pozwala umieszczać aktywne linki do twoich stron
www ).
Możesz na przykład odwiedzać fora poświęcone motoryzacji, lub konkretnym markom
samochodów i wypowiadać się na różne tematy reklamując w stopce usługi prania
tapicerki.

Sposobów docierania do klientów jest tak wiele, że nie sposób opisać wszystkich. Możesz
również reklamować swoje usługi w radio lub telewizji lokalnej. Możesz zlecić firmie
zrobienie gadżetów reklamowych typu: breloczek, długopis, smycz na klucze, zapalniczka,
zakładka do książki, itp. i umieścić na nich logo firmy i adres do strony www.
Świetnym pomysłem jest również zrobienie kalendarzy firmowych, na których są
umieszczone w widocznym miejscu dane kontaktowe twojej firmy i rozniesienie ich po
różnych firmach i instytucjach. Klient cały rok spoglądając na kalendarz ma przed oczyma
twoje dane kontaktowe.
Pomysłów jest naprawdę wiele. Wszystko zależy od twojej kreatywności i budżetu jaki
możesz przeznaczyć na działania marketingowe.
Jeśli mógł bym ci jeszcze coś poradzić na koniec tego rozdziału to powiem tak:
Wykorzystuj każdą nadarzającą się okazję do tego, aby dotrzeć do klienta.

Ktoś kiedyś powiedział:
”Człowiek, który dobrze posługuje się młotkiem,
wszędzie widzi gwoździe”

Właśnie taka postawę powinieneś w sobie wyrobić. Staraj się wszędzie dostrzegać okazje,
które trzeba tylko wykorzystać. Zadzwoń do przyjaciół, znajomych, rodziny. Pochwal się,
że zaczynasz własny biznes. Powiedz czym będziesz się zajmował, rozdaj wizytówki i
poproś, aby polecali cię swoim znajomym.
Miej zawsze przy sobie wizytówki i wyszukuj okazji, aby je wręczać jak najczęściej. Jeśli
ktoś cie zapyta czym się zajmujesz, wręcz mu wizytówkę wyjaśniając w dwóch zdaniach
czym jest jaka jest twoja profesja.
Jadłeś obiad w restauracji? Świetnie, masz okazje zostawić wizytówkę szefostwu. Jeśli
tankujesz paliwo i widzisz obok osobę, która robi to samo, podejdź i wręcz wizytówkę.
Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby ktoś odmówił mi przyjęcia wizytówki.
Nie musisz wszędzie biegać z wizytówkami. Po prostu wykorzystuj okazje. Pomyśl ile
miejsc odwiedzasz każdego dnia i ilu ludzi spotykasz. Dlaczego nie miał byś
wykorzystywać tych nadarzających się okazji, aby pozostawić po sobie miłe wrażenie
i wizytówkę.
I jeszcze jedno. Pamiętaj, że najlepsza reklama to zadowolony klient. Jeśli będziesz się
przykładał do swojej pracy, to z czasem będziesz miał coraz więcej klientów z poleceń
i działania marketingowe, a więc i koszty z tym związane będziesz mógł ograniczać do
minimum, ponieważ większość klientów to będą klienci stali oraz z polecenia.
Zanim jednak do tego dojdzie musisz różnymi sposobami docierać do klientów z ofertą.
Polecam zaopatrzyć się w kilka książek na temat marketingu i poszukiwania klientów. Nie
ma sensu wyważać otwartych drzwi.
Jeśli szukasz sprawdzonego pomysłu na biznes, który będzie generował dochody na poziomie 10
tys. zł. Miesięcznie przy minimalnej inwestycji, to czyszczenie obić tapicerskich może się okazać
strzałem w dziesiątkę.
Mogę z czystym sumieniem polecić tobie ten biznes, ponieważ sam zajmuję się tym od prawie 10
lat i wiem jaki potencjał zarobkowy jest w tego rodzaju usługach.
Jeśli zatem nie boisz się ciężkiej pracy i jesteś gotów zaangażować się całym
sercem w rozwijanie własnego biznesu związanego z czyszczeniem obić tapicerskich,
to z czasem możesz zbudować biznes generujący dochody na poziomie, którego nie
osiągniesz w pracy na etacie.
Mam nadzieję, że informacje zawarte w tym raporcie pomogą tobie w podjęciu decyzji i rozwijaniu
własnego małego biznesu.

 

Jeśli masz pytania związane z tym biznesem lub jakieś wątpliwości to napisz do mnie.
Chętnie odpowiem.
Pozdrawiam
Eryk Grzeszkowiak

P.S. Przeczytaj również dlaczego warto zająć się tym biznesem. Artykuł znajdziesz tutaj