, ,

Sprzątanie domu po remoncie. Katowice.
 170 m2 w 8 godzin


Sprzątanie domu po remoncie. Katowice.
 170 m2 w 8 godzin



Sprzątanie domu po remoncie, to ciężka i czasochłonna praca, pozbycie się pyłu poremontowego często przypomina walkę z wiatrakami. Przekonał się o tym jeden z moich klientów, który sam próbował wysprzątać dom po remoncie o metrażu 170 m2.

Wielokrotne sprzątanie powierzchni nie wiele dawało. Wraz z żoną próbował doczyścić, niektóre powierzchnie bez skutku i w końcu postanowił zlecić sprzątanie domu firmie sprzątającej.

Priorytetem było pozbycie się pyłu i kurzu poremontowego ze wszystkich możliwych powierzchni, oraz doczyszczenie parkietu na piętrze, ponieważ został źle zabezpieczony i w rezultacie był tak silnie zapylony, że wielokrotne mycie mopami nie dawało żadnych efektów. Na parkiecie ciągle wychodziły białe plamy, smugi i wyglądało to paskudnie.

sprzątanie domu po remoncie

Dom składał się z dużego salonu na parterze, kuchni, łazienki i holu. Do wysprzątanie był również garaż i kotłownia. Na piętrze były cztery pokoje, garderoba, hol i  łazienka. Na piętrze znajdowały się również 2 tarasy z przeszkleniami, które również należało doczyścić.

W najgorszym stanie była posadzka na piętrze ( parkiet ) oraz garaż, ponieważ budowlańcy cięli tam płytki i wszędzie było mnóstwo pyłu.

Po oględzinach zaproponowałem klientowi, aby po wyczyszczeniu posadzki odświeżyć ją olejem pielęgnacyjnym i dzięki temu przywrócić posadzce pierwotny wygląd. Tak więc oprócz czyszczenia i sprzątania wszystkich powierzchni doszło nam jeszcze olejowanie parkietu na piętrze.


Ile czasu zajęło nam sprzątanie domu po remoncie?



Na usługę pojechaliśmy mocną ekipą bo aż w 8 osób. Czas jaki poświęciliśmy na wysprzątanie tego domu, to 8 godzin z czego 2 osoby pracowały 5,5 godziny, a 6 osób pełne 8 godzin co daje w sumie 49 godzin pracy.

Pracę zaczęliśmy od odkurzenia sufitów i ścian. W między czasie część osób myła okna oraz łazienkę. Zaczęliśmy od piętra na górze domu. W ciągu 3 godzin piętro było wysprzątanie i został do ogarnięcia parkiet oraz posadzka na tarasach i i ta część pracy przypadła na mnie.

Najpierw posadzka została porządnie odkurzona i wstępnie przemyta mopem. Następnie użyłem szorowarki orbitalnej Orbot Vibe i miękkiego pada bawełnianego. Byłem w szoku ile zabrudzeń ta maszyna wyciągnęła z parkietu.

Po całkowitym wyschnięciu posadzki przystąpiłem do olejowania parkietu. Posłużyłem się do tego również szorowarką orbitalną, ale z użyciem białego pada. Kiedy olej został równomiernie rozprowadzony na posadzce, to odczekałem 15 minut i wypolerowałem posadzkę bawełnianym, miękkim padem używając szorowarki Orbot Vibe.

Klient był mile zaskoczony efektem naszej pracy, a posadzka nabrała intensywnego koloru i pierwotnego wyglądu.

Tym czasem dziewczyny świetnie sobie poradziły z resztą pracy i całym sprzątaniem parteru, garażu i kotłowni. Pracę zaczęliśmy o godz. 9.00 i przed 17.00 mieliśmy koniec.

Efekt był taki, że klient bez problemu odebrał wykonaną usługę bez konieczności jakichkolwiek poprawek.


Jak wyceniłem sprzątanie domu po remoncie?



Wiele osób ma dylemat jak wyceniać takie sprzątanie domów po remoncie. Tego typu usługi, to ciężka praca, która wymaga sprawnego działania o dobrego zorganizowania. Trzeba też wiedzieć do jakich powierzchni jakich środków używać, aby po pierwsze uzyskać pożądany efekt, a po drugie nie zniszczyć czyszczonej powierzchni. Jest też często potrzebny specjalistyczny sprzęt, który poradzi sobie z tematem sprzątania i usprawni pracę. Dlatego taka usługa musi odpowiednio kosztować.

Osoba, która wybudowała sobie dom nie ma wiedzy na temat chemii potrzebnej do wykonania usługi, nie posiada specjalistycznego sprzętu, ani nie ma doświadczenia w tego rodzaju pracach. Dlatego podejmowane próby uporania się samemu z całym po budowlanym bałaganem najczęściej kończą się porażką.

Jak więc ja wyceniłem usługę?

Przygotowując się do wyceny nie liczyłam , klientowi ani od godziny ani od metra, tylko wyceniłem całość wykonanej usługi po wcześniejszych oględzinach.
Usługę wyceniłem na kwotę 3700 zł. + środki potrzebne do olejowania parkietu. Ostatecznie klient zapłacił 4040 zł.

Oczywiście od tej kwoty należy odjąć wszystkie koszta i ostatecznie zysk netto dla firmy kształtuje się na poziomie ok. 1500 – 1800 zł.

Resumując sprzątanie domów po remoncie może być całkiem zyskownym zajęciem zwłaszcza jeśli sprząta się takie domy systematycznie. Przy zaledwie 2 domach tygodniowo można generować zyski na poziomie 12000 zł. netto.

Podstawa, to dobry sprzęt, sprawdzone środki i sprawna ekipa.

Jeśli podobał ci się ten artykuł lub masz jakieś pytania, przemyślenia, to zostaw komentarz po niżej .

2 Odpowiedzi
  1. Ciekawa historia panie Eryku, mógłby Pan zdradzić jakiego odkurzacza używa? Może miał Pan styczność z kilkoma i poleciłby jakiś. Chodzi mi o odkurzacz na sucho, z góry dziękuje i pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *