Ile zarabia się na praniu tapicerki meblowej?

Ile zarabia się na praniu tapicerki meblowej?

Pranie tapicerki to rodzaj usług, który się bardzo dynamicznie rozwija. Z usług tych korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy i instytucje.Obicia tapicerskie towarzyszą nam wszędzie-w domach prywatnych, placówkach publicznych, firmach, biurowcach, środkach transportu.

Wszędzie tam, gdzie znajdują się ludzie, są też obicia tapicerskie, które się brudzą, a więc ktoś musi je czyścić. Nie dziwi więc fakt, że przybywa firm, które świadczą usługi prania tapicerki.

Ile można zarobić na praniu tapicerki?

Wiele osób, które myślą o tego rodzaju biznesie zastanawia się jak bardzo opłacalny, jest to biznes. W tym artykule postaram się odpowiedzieć na to pytanie, bazując na własnym 15- letnim doświadczeniu.

Wysokość Twoich zarobków w tym biznesie będzie uzależniona od kilku czynników.

  • od tego, jak wysokie będziesz miał ceny,
  • od tego, jakie będziesz miał siły przerobowe (ile będziesz w stanie wykonać usług w ciągu jednego dnia),
  • od tego ile będziesz w stanie pozyskać klientów na Twoje usługi,
  • od jakości wykonywanych przez Ciebie usług  (jak Twoje usługi będą wysokiej jakości, to posypią się klienci z polecenia),
  • od tego ile wiesz na temat reklamy, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

Biorąc pod uwagę te czynniki, możesz zarabiać tyle, że ledwo na opłaty wystarczy lub na całkiem dostatnie życie. 

Jak wyceniać usługę prania tapicerki?

Aby dobrze wycenić pranie tapicerki, należy dokładnie obliczyć koszty prowadzenia działalności, oraz zyski jakie chcesz generować. Od kwoty, którą ustalisz, trzeba odliczyć podatek, koszt chemii, amortyzację sprzętu, koszt pracownika, paliwo, koszty reklamy, ZUS. 

U każdego te koszta będą się kształtowały inaczej, w zależności od tego, jaką formę opodatkowania wybierze, czy będzie zatrudniał pracownika, czy sam pracował, na jak rozległym terenie będzie pracował itd.

Można oczywiście prześledzić konkurencję i sprawdzić, jakie ma ceny swoich usług, ale wzorowałbym się raczej na tych cennikach z górnej półki, ponieważ większość osób pracuje na granicy opłacalności. 

Jeśli chcesz być konkurencyjny cenowo i będziesz celował w jak najniższe ceny, to szybko wypadniesz z obiegu. Nie będzie Cię stać na zakup dobrego sprzętu, fachowe szkolenia, testowanie drogiej chemii i ogólnie na rozwój firmy.

Można mieć wyższe ceny od konkurencji i bardzo dużo klientów. Kwestia odpowiedniej reklamy i marketingu.

Zobacz, jak kształtują się ceny w mojej firmie.

Ile jesteś w stanie wykonać usług w ciągu jednego dnia?

Kolejnym czynnikiem wpływającym na wysokość Twoich zarobków jest to, jakie masz siły przerobowe. Jeśli będziesz pracował w pojedynkę, to usług wykonasz mniej i bardziej się napracujesz, ale z drugiej strony nie musisz ponosić opłat związanych z zatrudnieniem pracownika.

Pracując samemu, jesteś w stanie wykonać 3-4 standardowe usługi w ciągu 8 godzin.

Pracując w duecie, w tym samym czasie wykonasz 5-6 usług.

Standardowe usługi, to takie gdzie nie potrzeba dużej ilości czasu na ich wykonanie, a więc są to wersalki + np. 2 fotele, proste rogówki niedużych rozmiarów, sofy 2,3-osobowe.

Są to meble, na których wyczyszczenie wystarczy 1-1,5 godziny.
Są to najczęściej zamawiane usługi, których można wykonać kilka w ciągu jednego dnia roboczego. 

Oczywiście czasami trafiają się meble bardzo duże i silnie zabrudzone, które wymagają poświęcenia sporej ilości czasu. Całkiem często trafiają się też klienci, którzy czyszczą kilka mebli w swoim domu i wtedy nie wykonamy usługi w godzinę tylko np. W 3-4 godziny.

Podam przykład ostatnio wykonanej usługi.

Do wyczyszczenia mieliśmy 2 kanapy 3-osobowe, 2 kanapy 2-osobowe, jeden fotel i 5 poduch.
Za wszystko policzyliśmy 1000 zł. Wykonanie tej usługi zajęło nam 3 godziny pracy 2 osób z jednym odkurzaczem. Takich usług można w ciągu 8 godzin wykonać 2 z przerwą na kawę.

Po niżej kilka poglądowych zdjęć mebli, które czyściliśmy.

pranie tapicerki

Obsługa klienta na najwyższym poziomie.


Odpowiednia obsługa klienta to kolejny czynnik, który będzie miał wpływ na ilość klientów, a więc i wysokość Twoich zarobków. Jeśli będziesz naprawdę się przykładał do swojej pracy, będziesz skuteczny w usuwaniu zabrudzeń, miły dla klientów, punktualny, zawsze ubrany w firmowe ubrania, to klienci nie tylko będą do Ciebie wracali, ale również będą polecali Cię swoim znajomym, rodzinie, przyjaciołom.


Reklama i marketing

Jeśli chcesz naprawdę dobrze zarabiać, to musisz pozyskiwać odpowiednią ilość klientów. Powinieneś przyłożyć się do reklamy i marketingu, najlepiej jak tylko się da. O ile reklamę możesz uruchomić z dnia na dzień, to marketing już jest bardziej złożonym procesem i wymaga wielomiesięcznej pracy popartej dobrym planowaniem i odpowiednią strategią.

Jeśli nie bardzo wiesz, jak pozyskiwać klientów i jak robić dobry marketing, to zdobywaj wiedzę w tym obszarze z różnych źródeł. Czytaj książki, odwiedzaj blogi, korzystaj ze szkoleń i kursów.

Wiedza ta przyda Ci się nawet wtedy, gdy sam nie będziesz się zajmował marketingiem, ponieważ będziesz wiedział, jak i komu delegować pewne zadania i jak monitorować postępy innych firm.

Czy masz stronę internetową?

Jak wspomniałem wcześniej, reklamę możesz uruchomić z dnia na dzień i zdobywać klientów, ale musisz mieć gdzie kierować potencjalnych klientów z reklamy. Dlatego będziesz potrzebować strony internetowej.

Strona internetowa to nie opcja, ale podstawa twoich działań. Adres strony internetowej będziesz umieszczał w socjal mediach, serwisach ogłoszeniowych, lokalnej prasie, wizytówkach, ulotkach, ubraniach firmowych, samochodzie, gadżetach, e-mailach.

Możesz również podpiąć stronę internetową pod reklamę w Google ADS, Facebook ADS i zdobywać klientów z dnia na dzień.

Strona internetowa to Twoje centrum dowodzenia, miejsce, gdzie będziesz informował swoich klientów o oferowanych usługach, pokazywał opinie, referencje, przebyte szkolenia, galerię wykonywanych przez Twoją firmę usług, historię firmy itp.

Na stronie internetowej możesz umieścić artykuły, teksty, które będą przekonywać klientów do korzystania z Twoich usług niczym wytrawny handlowiec, z tą różnicą, że będzie pracować dla ciebie przez 24/h 7 dni w tygodniu za darmo.

Poprzez stronę internetową możesz również edukować swoich klientów, umieszczając ciekawe artykuły na blogu, które będą w sposób pośredni sprzedawać twoje usługi i kreować Twoją osobę/firmę jako eksperta w branży czystościowej.

Dobrze wykonana strona internetowa, to wizytówka Twojej firmy i skuteczne narzędzie, którego nikt nie może zbanować, zamknąć, zabrać.

Jeśli chciałbyś wykonać taką stronę, ale nie masz nikogo zaufanego, to daj znać. Pomogę.

Ile zarobisz na praniu tapicerki?

Jeśli zadbasz o odpowiednią reklamę i marketing, to będziesz w stanie pozyskiwać między 60 a 100 klientów miesięcznie.

Średnia wartość jednego zlecenia to 300 zł. Zakładając, że działasz w pojedynkę i wykonujesz miedzy 3 a 4 usługi dziennie, to twoje dochody będą się kształtować na poziomie 18000 – 24000.
Oscylowałbym jednak bliżej tej niższej kwoty, ponieważ ciężko utrzymać w pojedynkę tempo na poziomie 4 usług dziennie przez cały miesiąc.

Jeśli natomiast będziesz pracował z pomocnikiem, to Twoje zarobki mogą wynosić 30000 +.

Są to kwoty przed opodatkowaniem i odjęciem kosztów, ale jak już wspomniałem, u każdego te koszty mogą wyglądać inaczej.

Jeśli pracowałbyś nie 8 a 10 godzin dziennie i zaliczał również soboty, to twoje zarobki odpowiednio rosną.

Jeśli masz pytania lub chciałbyś, abym napisał artykuł na konkretny temat, to daj znać w komentarzu. Na pewno odpowiem.

2 Odpowiedzi
  1. Witam panie Eryku, bardzo fajny artykuł. Od razu wiadomo co i jak 😉
    Mam pytanie do załączonych zdjęć: co to za dziwny, gładki materiał? coś jak ekoskóra? dobrze się czyści?
    Pozdrawiam

  2. Cześć. Nie wiem jak się dokładnie nazywa ten materiał, ale czyści się go bardzo dobrze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.